teisipäev, 12. august 2014

Pika vaikuse järgne jutumulinake

Tervist!

Puhkus oli pikk ja väga meeldiv, nüüdseks olen 2 nädalat tööl käinud ja kahjuks 2. päeva haiguslehel - paremasse (tavaaparaati kandvasse) kõrva tekkis äge mädane kõrvapõletik. Augustikuu on ka tuntud kui mädakuu. Nädala lõpuks selgub uuringutest, kas väliskõrva- (mis mul ammusest ajas krooniline olnud vahelduva eduga, kuid nii hull põletik oli viimati 10.klassis) või keskkõrvapõletik. Hetkel on ka söömine veidi valulik, kuna kõrvaümbrus üles paistetanud - tuttav probleem implantaadioperatsioonijärgsest ajast. Lisaks niisama valusööstud, nagu keegi torgiks nõelaga kuulmekilet vms. Aga see-selleks, nüüd mul rohud peal ja puhkan maksimaalselt palju, et taastumine võimalikult kiire oleks. Ilma kõrvavalu ja palavikuta on ikka palju parem magada ning elada ;)

Implantaadikuulmisest niipalju, et nüüd olen lausa et sunniviisiliselt ainult implantaadikuulmise peal ja tundub, et saan üsna kenasti hakkama, k.a. grupivestlused ja telefonikõned. Eks veidi arusaamatusi veel on, kuid need olen seni enam-vähem lahendatud saanud. Sain ka sõbrannalt Maare-Liisult kiita, et mu diktsioon on paremaks muutunud :) Ka viimase Tartuskäigu jooksul märgiti seda, et mu enda kõne nasaalsus ja susistamine olevat vähenenud. Eks neil ole märkamisel eelis ka, ma ei kohta neid igapäev ning nad ei saa koguaeg olla mu arengu kõrval, seega näevad-kuulevad nad arengujärke. Igapäevaselt asja sees olles ei märka ju pisikesi muutusi, kui just tagasiulatuvalt ei vaata/mõtle eraldi.

Puhkuse ajal isegi söandasin korraks kätte võtta oma vana pilli - flöödi ja isegi mõned helid sellega tekitada ning paar viisijuppigi mängida. Kõvasti paremini tuli välja, kui siis, kui mul ainult paremas kõrvas kuulmine oli... siis ma ei kuulnud osasid noote peaaegu et üldse või veidralt ning seetõttu ei julgenud neid eriti kõvasti mängida ja omakorda selletõttu ei tulnudki eriti meeldivat heli pillist välja ka. Ikka julgus ja tugev õhubaas peab all olema puhkpilli mängimisel. Aga igati meeldiv oli taas mängida ja kuulda päris hästi oma mängu ning seeläbi omada paremat kontrolli oma mängu üle. Ei taha ju väga oma naabreid terroriseerida halva pillimänguga. Leidsin puhkuse ajal üles ka oma vanade lugude noodid, et põhimõtteliselt saaksin uuesti mängima õppida ja harjutada. See siiski üks meeldiv ajaveetmisviis;)

Viimane kord Tartus käies oli tulemuseks see, et jäi alles eelmisest korrast valjeim programm ning lisati selle adapteeruv variant (ehk siis aparaat ise kohandub ümbruse helidega - taustamüra vähemaks, inimkõne esile jne). Tehti ka uus lävekontroll jms mille põhjal tuli tulemuseks programm, mis jäi oma valjuselt eelmise korra keskmise ja valjeima vahele. Aga see tulemus on üsna loogiline ka, kuna õnnetul kombel oli mul tol päeval peavalu ning seetõttu olin helide suhtes tundlikum ja nii saigi programmi nimeks "peavaluprogramm". Ka see programm sai lisaks adapteeruva variandi. Tundub, et mu helide valjuse piir on kohale jõudnud ja ma enam valjemaid helisid ei soovi. Enne kogu seda programmeerimist toimunud hommikuse kuulmiskontrolliga läks veidi pahasti mu tähelepanematuse tõttu, nimelt oli mingil hetkel hommikul unise peaga 1.programm peale jäänud ning nõnda saime mittetäpsed tulemused - s.m. et ei kajastanud mu igapäevast kuulmist, mil kasutasin 3. valjeimat programmi. Üritan nüüd edaspidi rangelt silmas pidada, et kui kuulmisuuringutele minek, siis kindlasti enne kontrollida, mis programm parasjagu on ikkagi.
Võiks ju mõelda, et kuulmise järgi peaks ju ikka aru saama, et mis programm on, aga alati ei saa ikkagi. Sest mul on olnud nii juhtumeid, kus ka 3.programm tundub liiga vaiksevõitu, aga pole mida juurde kruttida või siis ka on olnd momente, kus tahan 3.programmi valjust vähemaks võtta, et kõnest paremini aru saada. Ja seda kõike ühe päeva jooksul. Mõnikord üldse lambist helid muutuvad kõmisevamaks mu peas. Ilmselt siis, kui olen keskmisest enam väsinum vms.

Aga üldjoontes läheb mul kenasti, nagu Taivo nüüd ütles, et mõtle, kui sul nüüd implantaati poleks, ei kuuleks sa ju midagi, kui sul kõrvapõletikust parem kõrv nii paistes ja umbes ning aparaati kõrva panna ei saa. Olen väga tänulik, et mulle on võimaldatud sisekõrvaimplantaat :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar